Sunday, October 13, 2013

PENGORBANAN: Yang pergi itu CINTA..Yang datang nanti adalah JODOH


13 Oktober 2013...
(Sehari Sebelum raya haji)

Pengorbanan yang saya lakukan. Melibatkan Perasaan.
Biarlah saya melepaskan rasa cinta ini...
Biarlah..saya terus menyendiri dan menyendiri lagi..
Jujur...
Saya perlukan seorang lelaki yang menjadi pembimbing, yang matang dan hormat pada wanita
bukan yang hanya tahu mengambil kesempatan atas kebaikan dan kelembutan hati seorang wanita....

Tiada istilah KECEWA...
Untuk melangkah pergi...kalau ini Takdirnya...saya redha..
dan syukur kerana ALLAH masih sayangkan saya...
saya Yakin Pada Janji ALLAH...

Saya tak perlu mengeluh kerana ujian ini..
saya lihat ujian ini sebagai satu lagi ruang dan peluang untuk membaiki kekurangan yang ada dalam diri ini..
saya bukan terbaik....saya sedang berusaha menjadi baik
bukan untuk orang lain..tapi saya ingin menjadi insan yang terbaik
buat diri sendiri dan kedua ibu bapa dan keluarga saya sendiri....

Perlukah saya hancurkan harapan kedua ibu dan bapa demi cinta pada seorang "lelaki"
TIDAK!!!!
CINTA bukan segalanya dalam hidup saya..
biarlah..saya nekad..
pada usia sebegini...masih banyak yang saya kena pelajari..
masih banyak yang saya kena cari...
mulai hari ini..saya akan lupakan soal CINTA..
CINTA BUKAN SEGALANYA...
BERUSAHA melengkapkan diri..
BERUSAHA memperbaiki diri
kerana saya YAKIN..
JODOH, REZEKI telah ALLAH tetapkan dari azali
ALLAH akan temukan kita dengan orang yang salah
bukan untuk kita terus merasa kecewa tapi ALLAH nak kita tahu
bahawa
ALLAH AKAN GANTIKAN SESUATU YANG HILANG ITU DENGAN YANG LEBIH BAIK
Mungkin yang pergi ini CINTA
yakinlah yang datang nanti adalah JODOH...

Allah tak janjikan yang cntik untuk yang hensem..
Tapi..
JANJI ALLAH
JODOH YANG BAIK UNTUK MEREKA YANG BAIK
dan JODOH YANG TIDAK BAIK, ADALAH UNTUK MEREKA YANG TIDAK BAIK...

Untuk Wanita diluar sana....
ada pesanan untuk kita:

PESANAN UNTUK WANITA:
"....................JANGAN DIKEJAR JANGAN DICARI...........
RAWAT & JAGA DIRIMU
SIBUKKAN DIRIMU DENGAN HAL-HAL YANG BAIK
KERANA PADA SAAT WAKTUNYA TIBA,
CINTA AKAN DATANG MENEMUIMU
DAN MEMETIKMU
BUKAN KERANA CANTIK RUPAMU
KEPANDAIANMU, HARTAMU ATAU TAHTAMU
TAPI..
KERANA CINTA TAK MAMPU HIDUP TANPAMU......"

P/S:
Lupakan CINTA...
Demi CITA-CITA...
...........
Fokus pada kehidupan yang akan datang
Usah Melihat satu pintu yang tertutup
Kerana,
didepan masih ada banyak pintu yang sedang terbuka
Bukan terus berdiam diri
Langkah dan jika perlu
BERLARI...maka BERLARILAH..
..................

TIADA SIAPA YANG BOLEH BUAT KITA TERSENYUM KEMBALI
MELAINKAN DIRI KITA SENDIRI.....
"LIFE MUST GO ON....."
KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN
POSITIF....
POSITIF & TERUS POSITIF
:) :)

No comments:

Post a Comment

Belajar untuk memberi walaupun tiada

.................................................... .............................. Saat orang yang kamu sayang mahukan...